TunelForum

Full Version: Tbm itme yapısı kalıp aşaması ve sonrası. (2017)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
İstasyon geçişlerinde pilot tünel içerisinde tbm itme çeliği, dayama sistemi( Mukavemeti yüksek ‘H’ dayama ile) vb. Yöntemlerden bir tanesi olan ve başarı ile uygulanmış itme yapısı(yalancı segment).

Tasarımı Makina Müh. Enver KOÇ'a aittir.

[Image: 204dd0b23576.jpeg]
İstasyon bölgelerinde, makineyi tekrar nasıl kazıya soktuğumuzu göstermek açısından güzel bir paylaşım olmuş.
Merhaba, yapının hazır hale gelmesi yaklaşık olarak kaç gün sürüyor?
(02-12-2019, 01:44 PM)Tunnelx Wrote: [ -> ]Merhaba, yapının hazır hale gelmesi yaklaşık olarak kaç gün sürüyor?

Merhabalar; 
Yaklaşık 36 saat içinde shield içerisinde ilk ring montajı yapılabilir. 

-Kalıp yarım aylarının (alt-üst) montajı. 
-Demir örümü ve izolasyon işlemleri (mebran,keçe vs. )
-Kalıp kapaklarının montajı.
-Kullanılan kalıp ebatlarına göre beton dökümü.
-Beton priz alma süresi (~8-10 saat)
-Kalıp demontajı. 

Bu işlemlerden sonra ilk ring montajına başlanılabilir. Birde bu işlemin uzaması veya daha kısa sürede yapılması; planlama,organizasyon,ekip çalışması vb. değişkenlere de bağlı olduğunu unutmamak gerekir. ?

The best the of

Neden bukadar işçiliği fazla olan bir yöntem tercih edilmiş?
(02-13-2019, 09:48 PM)c.kaya Wrote: [ -> ]
(02-12-2019, 01:44 PM)Tunnelx Wrote: [ -> ]Merhaba, yapının hazır hale gelmesi yaklaşık olarak kaç gün sürüyor?

Merhabalar; 
Yaklaşık 36 saat içinde shield içerisinde ilk ring montajı yapılabilir. 

-Kalıp yarım aylarının (alt-üst) montajı. 
-Demir örümü ve izolasyon işlemleri (mebran,keçe vs. )
-Kalıp kapaklarının montajı.
-Kullanılan kalıp ebatlarına göre beton dökümü.
-Beton priz alma süresi (~8-10 saat)
-Kalıp demontajı. 

Bu işlemlerden sonra ilk ring montajına başlanılabilir. Birde bu işlemin uzaması veya daha kısa sürede yapılması; planlama,organizasyon,ekip çalışması vb. değişkenlere de bağlı olduğunu unutmamak gerekir. ?

Cevabınız için teşekkür ederim. Büyük bölümü işçilik gerektiren bir süreç anladığım kadarıyla. Ekibin performansı çok önemli.

(02-15-2019, 02:35 AM)The best the of Wrote: [ -> ]Neden bukadar işçiliği fazla olan bir yöntem tercih edilmiş?

Zannediyorum çalışma alanındaki yetersizlikler sebebiyle böyle bir yönteme başvuruluyor. Farklı yöntemler varsa paylaşırsanız sevinirim.
(02-15-2019, 02:35 AM)The best the of Wrote: [ -> ]Neden bukadar işçiliği fazla olan bir yöntem tercih edilmiş?

Evet yapılan iş biraz fazla ve zahmetli fakat inşaat sektörünün her kolunda olduğu gibi güzel bir iş çıkarmak için işçilik '' bir tık daha fazla ''  Smile
(02-15-2019, 01:29 PM)Tunnelx Wrote: [ -> ]
(02-13-2019, 09:48 PM)c.kaya Wrote: [ -> ]
(02-12-2019, 01:44 PM)Tunnelx Wrote: [ -> ]Merhaba, yapının hazır hale gelmesi yaklaşık olarak kaç gün sürüyor?

Merhabalar; 
Yaklaşık 36 saat içinde shield içerisinde ilk ring montajı yapılabilir. 

-Kalıp yarım aylarının (alt-üst) montajı. 
-Demir örümü ve izolasyon işlemleri (mebran,keçe vs. )
-Kalıp kapaklarının montajı.
-Kullanılan kalıp ebatlarına göre beton dökümü.
-Beton priz alma süresi (~8-10 saat)
-Kalıp demontajı. 

Bu işlemlerden sonra ilk ring montajına başlanılabilir. Birde bu işlemin uzaması veya daha kısa sürede yapılması; planlama,organizasyon,ekip çalışması vb. değişkenlere de bağlı olduğunu unutmamak gerekir. ?

Cevabınız için teşekkür ederim. Büyük bölümü işçilik gerektiren bir süreç anladığım kadarıyla. Ekibin performansı çok önemli.

(02-15-2019, 02:35 AM)The best the of Wrote: [ -> ]Neden bukadar işçiliği fazla olan bir yöntem tercih edilmiş?

Zannediyorum çalışma alanındaki yetersizlikler sebebiyle böyle bir yönteme başvuruluyor. Farklı yöntemler varsa paylaşırsanız sevinirim.

Her iki yoruma buradan da cevap vermiş olayım. Smile İtme yapısı ; tercihen kullanılan bir yöntem olup amaçları;

- Girişlerde ( Shield boyu yapılan kazılarda) düşük itme kuvveti ile cutter head ' in düşüşünü engellemek.

      Örneğin; ülkemizde yaygın olarak kullanılan itme çeliği ile TBM kazılarını yapmak için ( örnek olarak 10 m shield uzunluğu olan tbm ve kullanılan segmentler de     1.4 m için konuşalım) size verilen max thrust değerini (itme çeliği için) en az 8-9 ilerleme yapmadan kazı parametrelerinizde görürseniz şayet ya itme çeliğini yamultursunuz ya çeliğin bastığı invert topuklarını patlatırsınız yada geçici segmentlerinizde kısmi düşmeler-bozukluklarla karşılaşırsınız ki buda gantrylerde ki önemli envanterlerin (transformatör,og tamburu vb.) deformasyonuna sebep olabilir. 

- Geriye dönük çalışmayı kolaylaştırmak.

     Metro tünelleri sadece tbm kazılarında ibaret değildir. Günümüz şartlarında sektörde zaman ile yarışta çok önemlidir. Bir kez daha itme çeliği ile kıyaslayacak olursak şayet ; istasyon ekibi tbm kazıları bitip demontaja başladığında hemen izolasyon ve kalıp ile çalışmalarına başlayabilir. Fakat itme çeliğinde ise geçici segmentlerin sökümü ve bunlar için iş makineleri,bir kaç işçi vs. daha sonra istasyon grubunun çalışmalara başlaması. Görüldüğü üzere proje bazlı düşünülürse maliyet ve zamandan kazanç için yetersizlikten ziyade planlama ile alakalı tercih edilen bir yöntem olduğu kanaatindeyim. Smile
(03-02-2019, 10:50 PM)c.kaya Wrote: [ -> ]Tunnelx
(02-13-2019, 09:48 PM)c.kaya Wrote: [ -> ]
(02-12-2019, 01:44 PM)Tunnelx Wrote: [ -> ]Merhaba, yapının hazır hale gelmesi yaklaşık olarak kaç gün sürüyor?

Merhabalar; 
Yaklaşık 36 saat içinde shield içerisinde ilk ring montajı yapılabilir. 

-Kalıp yarım aylarının (alt-üst) montajı. 
-Demir örümü ve izolasyon işlemleri (mebran,keçe vs. )
-Kalıp kapaklarının montajı.
-Kullanılan kalıp ebatlarına göre beton dökümü.
-Beton priz alma süresi (~8-10 saat)
-Kalıp demontajı. 

Bu işlemlerden sonra ilk ring montajına başlanılabilir. Birde bu işlemin uzaması veya daha kısa sürede yapılması; planlama,organizasyon,ekip çalışması vb. değişkenlere de bağlı olduğunu unutmamak gerekir. ?

Cevabınız için teşekkür ederim. Büyük bölümü işçilik gerektiren bir süreç anladığım kadarıyla. Ekibin performansı çok önemli.

(02-15-2019, 02:35 AM)The best the of Wrote: [ -> ]Neden bukadar işçiliği fazla olan bir yöntem tercih edilmiş?

Zannediyorum çalışma alanındaki yetersizlikler sebebiyle böyle bir yönteme başvuruluyor. Farklı yöntemler varsa paylaşırsanız sevinirim.

Her iki yoruma buradan da cevap vermiş olayım. Smile İtme yapısı ; tercihen kullanılan bir yöntem olup amaçları;

- Girişlerde ( Shield boyu yapılan kazılarda) düşük itme kuvveti ile cutter head ' in düşüşünü engellemek.

      Örneğin; ülkemizde yaygın olarak kullanılan itme çeliği ile TBM kazılarını yapmak için ( örnek olarak 10 m shield uzunluğu olan tbm ve kullanılan segmentler de     1.4 m için konuşalım) size verilen max thrust değerini (itme çeliği için) en az 8-9 ilerleme yapmadan kazı parametrelerinizde görürseniz şayet ya itme çeliğini yamultursunuz ya çeliğin bastığı invert topuklarını patlatırsınız yada geçici segmentlerinizde kısmi düşmeler-bozukluklarla karşılaşırsınız ki buda gantrylerde ki önemli envanterlerin (transformatör,og tamburu vb.) deformasyonuna sebep olabilir. 

- Geriye dönük çalışmayı kolaylaştırmak.

     Metro tünelleri sadece tbm kazılarında ibaret değildir. Günümüz şartlarında sektörde zaman ile yarışta çok önemlidir. Bir kez daha itme çeliği ile kıyaslayacak olursak şayet ; istasyon ekibi tbm kazıları bitip demontaja başladığında hemen izolasyon ve kalıp ile çalışmalarına başlayabilir. Fakat itme çeliğinde ise geçici segmentlerin sökümü ve bunlar için iş makineleri,bir kaç işçi vs. daha sonra istasyon grubunun çalışmalara başlaması. Görüldüğü üzere proje bazlı düşünülürse maliyet ve zamandan kazanç için yetersizlikten ziyade planlama ile alakalı tercih edilen bir yöntem olduğu kanaatindeyim. Smile


Şu yazıyı gördükten sonra kimse itme çeliği kullanmaz artık. Smile
Açıklama için teşekkürler, sizin kullandığınız yalancı segment kaç metre uzunluğundaydı?
Pages: 1 2